[Inne] Kiedy najlepiej zmieniać biegi?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • lampion16
    Classic
    • 2014
    • 16

    [Inne] Kiedy najlepiej zmieniać biegi?

    Zdazylo mi sie ze 2 razy ze auto sie otworzylo jak doszedlem do niego, nie przez wsadzenie reki przed podczerwien, ani nie przez pociagniecie klamki, otworzylo sie samo jak wykrylo karte w zakresie antenek. Chyba tak to powinno dzialac prawidlowo, drugi stopien to tylko wsadzenie reki za klamke, a gdy juz trzeba ciagnac za klamke to jakby "awaryjne" kiedy 2 poprzednie systemy zawioda lub (gdzies w instrukcji wyczytalem) jesli nie dochodziles z karta do auta przez 48 lub 72 godziny, cos takiego, nie pamietam dokladnie. Z klamki lapie u mnie ok, a te mikrostyki bede musial powymieniac. Z tego co czytalem na forum megane to jesli musisz ciagnac za klamke to modul podczerwieni do czyszczenia lub wymiany.
    Auta jeszcze nie opisywalem tu, bede mial wene to opisze, ale ot poprostu megane zwykle z paroma duperelami.
  • raventes
    Rider
    • 2013
    • 343

    #2
    [Inne] Kiedy najlepiej zmieniać biegi?

    Tylko proszę się nie śmiać - dla mnie to ważne Pytanko dotyczy auta z profilu. Przy jakiej prędkości / obrotach silnika zmieniać biegi :?: Z 1 na 2, z 2 na 3 itd :?:

    Komentarz

    • sebu
      L&K
      • 2008
      • 1304
      • Octavia II (1Z3)
      • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
      • CDAA 1.8 TSI 160 KM

      #3
      Ja używam 1-go biegu do ruszania,więc praktycznie od razu wrzucam 2,następne zmiany biegów odbywają się około 2-2,5 tyś obr. 5-kę wrzucam już nawet przy 80 km/h.
      A tak ogólnie to ,każdy kierowca sam:widzi,czuje i słyszy,kiedy zmieniać biegi.
      A Ty kiedy dokonywałeś zmiany biegów :?:
      Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
      jak pomogłem to daj punkcik
      sprzęgło od G 60

      Komentarz

      • raventes
        Rider
        • 2013
        • 343

        #4
        2 przy 20
        3 przy 40
        4 przy 70
        5 przy 90
        6 przy 120

        Pytam ponieważ słyszałem że wiele osób radzi piłować auto na każdym biegu w okolicach 3 tys obr i dopiero zmieniać.

        Komentarz

        • loru
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 4286
          • Octavia II (1Z3)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          Pytam ponieważ słyszałem że wiele osób radzi piłować auto na każdym biegu w okolicach 3 tys obr i dopiero zmieniać.
          podczerwone pole a nie gdzieś w połowie , generalnie jeździj jak Ci pasuje, najwyżej częściej będziesz czyścił turbinę i wymieniał sprzęgło z 2masem i już.
          O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

          Komentarz

          • arturozory
            Rider
            • 2010
            • 688

            #6
            mi komputer sugeruje 4 przy 40 km a 6 przy 60 km/h :? ale każdy powinien jeździć jak mu wygodnie (przyjemnie)
            POZDRAWIAM ARTUR

            moja octavka
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=48074

            Komentarz

            • raventes
              Rider
              • 2013
              • 343

              #7
              Zamieszczone przez loru
              ij jak Ci pasuje, najwyżej częściej będziesz czyścił turbinę i wymieniał sprzęgło z 2masem i już.
              Sugerujesz że zmieniać biegi np z 2 na 3 czy z 3 na 4 przy +- 4 tys obr :?: Matko, tak wysoko to odkąd go mam to go nie kręciłem :shock:

              Komentarz

              • Aldais
                Classic
                • 2013
                • 19

                #8
                Witam , ja sugeruje zmieniac biegi przy 2500 obr, nie ma sensu piłować do wyzszych.
                Przy wyprzedzaniu wiadomo jest ,ze trzeba przycisnąć, ale Bron Boze pod czerwone pole.

                Komentarz

                • PieTrzaK
                  L&K
                  • 2009
                  • 1323
                  • Octavia I (1U2)
                  • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez Aldais
                  ale Bron Boze pod czerwone pole.
                  Bo? :niewiem

                  Komentarz

                  • sebu
                    L&K
                    • 2008
                    • 1304
                    • Octavia II (1Z3)
                    • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                    • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez raventes
                    Pytam ponieważ słyszałem że wiele osób radzi piłować auto na każdym biegu w okolicach 3 tys obr i dopiero zmieniać.
                    3 tyś obr. to jeszcze nie jest tragedia,ale mam kolegę,który potrafi wrzucić np.3-kę i po popierniczać przez W-we właśnie do 3 tys obrotów,a później narzeka,że mu golf sporo pali :lol:
                    Jazda ze zbyt niskimi obrotami,też nie jest dobra,bo może zamulić Ci turbo.
                    Jak będziesz przyspieszał gwałtownie na wysokim biegu,ze zbyt niskimi obrotami to załatwisz sobie dwumase.
                    Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
                    jak pomogłem to daj punkcik
                    sprzęgło od G 60

                    Komentarz

                    • loru
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 4286
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez raventes
                      Sugerujesz że zmieniać biegi np z 2 na 3 czy z 3 na 4 przy +- 4 tys obr :?: Matko, tak wysoko to odkąd go mam to go nie kręciłem :shock:
                      Sugeruje tylko to co napisał sebu,
                      Jazda ze zbyt niskimi obrotami,też nie jest dobra,bo może zamulić Ci turbo.
                      Jak będziesz przyspieszał gwałtownie na wysokim biegu,ze zbyt niskimi obrotami to załatwisz sobie dwumase.
                      Generalnie raz na jakiś czas przedmuchać turbo, zawory i wydech :szeroki_usmiech
                      O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                      Komentarz

                      • aniol
                        RS
                        • 2012
                        • 5228
                        • Octavia I combi (1U5)
                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                        #12
                        Moją octavke przywiozłem z niemiec od takiego znajomego dziadka kuzyna.Na początek robiłem turbo bo było zapieczone.Od tej pory cisnę po obrotach ile można.Przebieg faktyczny 185tys. i odpukać na razie kula jak trza.Jeszcze dodam turbo robiłem prawie dwa lata temu (regeneracja) i kula. I znowu tfu odpukać,oby jak naj dłużej. :idea:
                        http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                        Pozdrawiam ANIOL

                        Komentarz

                        • piotrek_os
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 8160
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                          #13
                          Re: Kiedy najlepiej zmieniać biegi?

                          Zamieszczone przez raventes
                          Tylko proszę się nie śmiać - dla mnie to ważne Pytanko dotyczy auta z profilu. Przy jakiej prędkości / obrotach silnika zmieniać biegi :?: Z 1 na 2, z 2 na 3 itd :?:
                          nigdy nie patrze na licznik to się poprostu czuje kiedy trzeba zmienić bieg. Choć w tzw. "L" nie raz instruktor zwraca uwage, ze juz pora na nastepny bieg.....
                          Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                          Komentarz

                          • Aldais
                            Classic
                            • 2013
                            • 19

                            #14
                            Zamieszczone przez PieTrzaK
                            Zamieszczone przez Aldais
                            ale Bron Boze pod czerwone pole.
                            Bo? :niewiem
                            Bo często Bedziesz odwiedzał mechanika

                            Komentarz

                            • PieTrzaK
                              L&K
                              • 2009
                              • 1323
                              • Octavia I (1U2)
                              • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                              #15
                              Czasami trzeba wygonic pajaki z wydechu... :wink: Zdarza mi sie krecic do okolic czerwonego i jakos nie widze zwiekszonej czestotliwosci wizyt u mechanikow.

                              Oczywiscie nie kazda zmiana biegu to odcinka, ale jakos nie widze nic zlego w wykorzystywaniu calego dostepnego zakresu obrotomierza.

                              Komentarz

                              • Aldais
                                Classic
                                • 2013
                                • 19

                                #16
                                Też jestem za odkurzaniem pająków. Jednak z wielu ust słyszałem, że takie przeciąganie silnika na wysokich obrotach jest niezdrowe i skraca żywotność. Mój znajomy mawiał, po coś, ktoś te czerwone pole namalował i tego się Trzymam

                                Komentarz

                                • mrfazi
                                  • 2010
                                  • 3103
                                  • Superb III (3V3)
                                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM
                                  • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Aldais
                                  Bo często Bedziesz odwiedzał mechanika
                                  Uprawianie notorycznego "PSJ" też jest bardzo szkodliwe, ja moje BKD bezstresowo gonię do 4 tysiaków, a jak mam "lazy days" do ciągnę do 3,5. Turbo musi żyć!

                                  Komentarz

                                  • sebu
                                    L&K
                                    • 2008
                                    • 1304
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                    • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                    #18
                                    Panowie wszystko jest dla ludzi,ale z głową ,bo w innym przypadku to boli kieszeń :P
                                    A wracając do tematu raventes, musisz wyczuć swoje autko i to jest najlepsza recepta
                                    Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
                                    jak pomogłem to daj punkcik
                                    sprzęgło od G 60

                                    Komentarz

                                    • alxxx
                                      RS
                                      • 2010
                                      • 1823
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                                      #19
                                      Aldais, Każdy mechanik z jajami Ci powie, że nowe diesle gdzie suszarki są ze zmienną geometrią powinny dostać w palnik czasem i pod czerwone pole, wiadomo że trzeba zachować warunki do takiego depnięcia.. broń boże na zimnym motorze :twisted: I nie mówię tu o kręceniu dłuższy czas na max obrotach, ale podciągnąć i zmienić bieg.

                                      A co do tematu... poczuj furę kiedy ma moc najwyższą, żeby bez sensu nie kręcić więcej jak już działa limiter momentu itd. i będziesz miał optymalną zmianę biegów Natomiast przy jeździe turystycznej to pamiętaj o tym, że to diesel przynajmniej do tych 2,5tys kręć przed zmianą biegów.

                                      BTW.
                                      Kobieta i tak Ci powie, że da się jechać dieslem 40km/h na 5tce :diabelski_usmiech
                                      VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                                      Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                                      Komentarz

                                      • raventes
                                        Rider
                                        • 2013
                                        • 343

                                        #20
                                        No to trzeba będzie jakoś zmienić styl jazdy

                                        Komentarz

                                        • Aldais
                                          Classic
                                          • 2013
                                          • 19

                                          #21
                                          ja zmieniłem , pozbyłem sie diesla

                                          Komentarz

                                          • sebu
                                            L&K
                                            • 2008
                                            • 1304
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                            • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                            #22
                                            Aldais, diesla się pozbyłeś,ale turbo pozostało :P
                                            Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
                                            jak pomogłem to daj punkcik
                                            sprzęgło od G 60

                                            Komentarz

                                            • Aldais
                                              Classic
                                              • 2013
                                              • 19

                                              #23
                                              Zamieszczone przez sebu
                                              Aldais, diesla się pozbyłeś,ale turbo pozostało :P
                                              Ale zmieniłem na prawdziwy samochód czyli Skodzie Wczesniej miałem Meganke 2 w dieslu , to po prostu tragedia

                                              Komentarz

                                              • sebu
                                                L&K
                                                • 2008
                                                • 1304
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                                • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                                #24
                                                Aldais, znam kilku użytkowników meganek dieselków,którzy złego słowa nie mogą powiedzieć na swoje autka :lol: ,ale jak to mówi przysłowie "każda myszka swój ogonek chwali "ile ludzi tyle opinii
                                                Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
                                                jak pomogłem to daj punkcik
                                                sprzęgło od G 60

                                                Komentarz

                                                • Aldais
                                                  Classic
                                                  • 2013
                                                  • 19

                                                  #25
                                                  Ja natomiast poznałem kilku , którzy klnęli tak jak ja i często siedziałem z nią u mechanika;/

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...